babygo
  מחשבון הריון
 
  דף הבית  
 
  מאמרים  
 
  בייביגו TV  
 
  אינדקס  
 
  אודות  
 
  צרו קשר  
 
  רדיו בייבי-גו  
 
  מחשבון הריון  
 
קטגוריות מאמרים
הומואופטיה
הורות וחינוך
הלידה
הנקה
הריון בריא
כללי
לאחר הלידה
לקראת הלידה
פוריות
צילום הריון
רשלנות רפואית
תופעות שונות בהריון
תזונה
 
יוגה בהריון
גבי דורון
פורסם : 26/01/2011
יוגה בהריון – האם זה זמן מתאים לתרגול?

למי מאתנו שתרגול היוגה עבורו או עבורה הוא חלק בלתי נפרד מהחיים היומיומיים, העמוסים והדחוסים ממילא – הופך התרגול להיות אוויר לנשימה. זה אוויר לנשימה בהמון מובנים – ברמה הפשוטה ביותר זה אוויר לגוף עצמו, למרפקים ולאברים השונים (שזועקים לעזרה בבוקר שלא מצליח להתחיל עם תרגול!). התרגול הוא גם אוויר במובן פנימי יותר – הוא מאפשר לנו לקחת זמן לעצמנו, להביט ולכוון את ההקשבה שלנו פנימה. לפחות למשך זמן התרגול – אנחנו של עצמנו בלבד – נעים, פועלים, נושמים, מתבוננים – למעננו. בזמן ההריון התרגול הופך לחיוני עוד יותר - מייצר אוויר ומעניק מרחב פנימי חיוני. ההריון מזמן לנו מפגש מחודש ואינטנסיבי עם הגוף. הגוף משתנה כל הזמן, בקצב מואץ. אולי דווקא בגלל זה, אנחנו פתאום שמות לב אליו יותר. התרגול מספק לנו כלי להיכרות טובה ומעמיקה יותר עם הגוף, לעבודה עם הגוף, ועוזר לנו ליצור תחושה של רווחה. תרגול נכון ומיטיב מעלה את האנרגיה, מייצר שמחה, מחזק את כוח הרצון, את תחושת היציבות ואת הביטחון שלנו בעצמנו, בתקופה רצופת שינויים זו. תרגול האסאנות, הן תנוחות היוגה, מלמד אותנו להיות קשובות לצרכים שלנו, ולפעול מתוך הקשב הזה. קשב זה מתחדד בזמן ההריון. נשים שתרגלו יוגה עוד לפני כן, עשויות לחוש בשינוי בפוקוס של התרגול. הוא עשוי להפוך לקשוב, רגיש ועמוק יותר מבעבר. עבור נשים שלא תרגלו לפני ההריון, תקופה זו עשויה להיות הזדמנות טובה לחדד את הקשב הפנימי, באמצעות תרגול היוגה. ההקשבה לצרכים שלנו בזמן ההריון, היא הכנה טובה להמשך, לתקופה של ראשית האמהות.  

יתרונות במהלך ההריון

לצד הרווחה שתחושי מתרגול יוגה בזמן ההריון, תנוחות היוגה מכוונות גם לרווחת העובר. האסאנות המומלצות לתרגול בהריון, מעניקות מרחב מקסימלי בתוך הרחם עבור העובר לנוע בו ולגדול בחופשיות. תנוחות היוגה מחזקות את שרירי הרחם, כך שהרחם לומד לפעול ביתר יעילות ומשפרות את זרימת הדם באזור האגן. תנוחות היוגה מאריכות את השרירים ומגמישות את המפרקים. תוך כדי שיפור היציבה וטווח התנועה שלך, תיווצר נשיאה נכונה וטובה יותר של העובר. יציבה טובה ומאוזנת משפיעה על הזרימה בגוף. בעקבות התרגול נוצרת זרימה טובה יותר בכל מערכות הגוף. תרגול היוגה עוזר לעיכול טוב, לזרימת דם בריאה, ולנשימה קלה. כל אלה יבטיחו הזנה עשירה יותר לך ולעוברך לאורך כל ההריון. תרגול של אסאנה (תנוחות) ופרניאמה (תרגול נשימה) עוזר להפיג עייפות ומתח נפשי ולהיפטר מרעלים בגוף. אחרי תרגול טוב, את תרגישי מעוררת, רעננה וחיונית יותר. המצב הנפשי של האם לעתיד חשוב מאד להתפתחות הבריאה של העובר. תנוחות היוגה והפרניאמה ואורח חיים בריא, תורמים לבריאותו העתידית שלך ושל ילדך.

מתי להתחיל?

באופן אידיאלי, כדאי להתחיל לתרגל עוד לפני הכניסה להריון. כך, תגיעי מוכנה יותר לאתגר של ההריון והלידה. במידה ואת מתחילה לתרגל לראשונה בזמן ההריון, כדאי לחכות לסוף השליש הראשון. גם על נשים שתרגלו בעבר להיות זהירות בשליש הראשון של ההריון. בתקופה זו יש סיכון גדול יותר להפלות. לא כדאי להרים משקלים כבדים ולהיות יותר מדי פעילות. בעוד שעל התרגול בתחילת ההריון להיות זהיר וממוקד בתנוחות מסוימות (כמו: פרווטאנאסנה, סופטה ויראסנה, אופווישטה קונאסנה, בדהה קונאסנה, סופטה פדנגושטאסנה הצידה ותנוחות הפוכות) בשלבים המתקדמים של ההריון, להפתעתך, את עשויה לגלות שהתרגול הופך דווקא לקל יותר. לקראת סוף ההריון, התרגול הופך לממוקד יותר. יחד עם זאת תנוחות רבות ניתן ואף כדאי להמשיך ולתרגל עד לסוף החודש התשיעי.

אופי התרגול

התרגול בזמן ההריון, מורכב כמעט מכל משפחות התנוחות – תנוחות עמידה, תנוחות ישיבה, כפיפות קדימה (שמתורגלות רק בשלב הראשון של ההתארכות מעלה), פיתולים, כפיפות לאחור תמוכות, תנוחות הפוכות ותנוחות משקמות אנרגיה. התרגול בזמן ההריון מותאם לצרכים היחודיים והמשתנים של תקופה זו. המטרה היא ליצור תנאים מתאימים שיאפשרו לכל אישה להפיק את המיטב מן התרגול באופן כמה שיותר מאוזן. לשם כך, נעשה שימוש באביזרים שונים (זה יכול להיות קיר, בלוק עץ, כריות מאורכות, חגורות ועוד). האביזרים מכוונים את המתרגלת לעבודה מדויקת, עמוקה ורכה יותר. הם מאפשרים לעתים לשהות בתנוחות למשך זמן ארוך יותר, זאת בפחות מאמץ פיזי ומבלי ליצור מתח באזור הבטן ובאזורים אחרים בהם אנו נוטים ליצור מתח (הסרעפת, הגרון, הגב התחתון, העיניים, הפנים).

***

הטבור הוא צומת אנרגטית מרכזית בגוף, ממנו נובעים וזורמים 72 אלף נאדיס – ערוצי אנרגיה. מכאן החשיבות של אזור הטבור ושל שמירת אזור זה רך, נושם, מורם ובעל טונוס נכון. 

תרגול נכון, מאוזן ומיטיב בזמן ההריון יכול לסייע לך לצלוח תקופה זו ברווחה יחסית ולהכין אותך, בדרכים שונות, להמשך הדרך. 

למאמר המלא: איינגאר יוגה לנשים בהריון  ב" המרכז איינגאר ליוגה- נווה צדק"

איסוף, תרגום, כתיבה, עריכה: גבי דורון, ניבי עופר

מקורות:

Iyengar Yoga for Motherhood, Safe Practice for Expectant & New Mothers , 2010, Geeta S. Iyengar, Rita Keller, Kerstin Khattab, Sterling , NY.


 
הדפסת מאמר הדפסת מאמר
עוד בערוץבדיקת החלבון בדם לזיהוי מוקדם של רעלת הריוןמחלות זיהומיות בהריון העלולות לפגוע בעובר
  אודות מפת האתר אתרים ברשת PPV קישורים שימושיים קישורים מומלצים
  מי אנחנו דף הבית יוגב - ברכות לכל אירוע הריון   רדיו candy crush saga
פרסם אצלנו מאמרים רדיו איקס - רדיו באינטרנט ברכות   דולה שירות מחשבים
  כתבו אלינו אינדקס בעלי מקצוע travelx - נופש ותיירות שירותי מחשוב   פורטל נשים ברכות ליום הולדת
לאתר החברה מחשבון הריון foodix - חיפוש מתכונים כרטיסי ברכה   שנה טובה חלונות כהים לרכב
    קופונים gapo - דף בית שימושי ראש השנה   מחשבון משכנתא
  רישום לאתר ppage - דף בית אישי    
    על האתר best100 - מאה האתרים הטובים        
           
לאתר של חברת פי.פי.וי. בילינג ישראל כל הזכויות שמורות פי.פי.וי. בילינג ישראל בע"מ 2009 © לאתר הברכות לאתר רדיו איקס לדף הבית השימושי gapo