babygo
  מחשבון הריון
 
  דף הבית  
 
  מאמרים  
 
  בייביגו TV  
 
  אינדקס  
 
  אודות  
 
  צרו קשר  
 
  רדיו בייבי-גו  
 
  מחשבון הריון  
 
קטגוריות מאמרים
הומואופטיה
הורות וחינוך
הלידה
הנקה
הריון בריא
כללי
לאחר הלידה
לקראת הלידה
פוריות
צילום הריון
רשלנות רפואית
תופעות שונות בהריון
תזונה
 
פעילות גופנית בהריון
איה הוד
פורסם : 29/01/2011
בעבר חשבו שנשים בהריון צריכות להימנע לחלוטין מכל מאמץ וודאי שלא לעסוק בפעילות גופנית יזומה. היום אנו יודעים טוב יותר. פעילות גופנית היא דבר הכרחי וחשוב ביותר דווקא בהריון.


למה?

ראשית, נשים רבות מוטרדות מנושא העלייה במשקל. פעם היה נהוג לומר שאישה בהריון "אוכלת בשביל שניים" אך אין דבר שגוי ממחשבה זו. הריון אינו לגיטימציה לאישה לאכול פי שתיים או יותר ממה שצריך בזמן הריון. אומנם המודעות היום עלתה, אך עדיין ישנן נשים בהריון הנוטות להשתולל עם מה שנכנס לפה, ומוצאות את עצמן בסוף ההריון עם למעלה מ-20 קילוגרמים יותר. פעילות גופנית היא אחת הדרכים להתמודד עם עודף משקל ועם תופעות ההריון נוספות ולסייע משמעותית בכל מה שקשור בדימוי הגוף. נשים רבות מרגישות כבדות, גדולות, מסורבלות ולא מושכות במהלך ההריון, והפעילות הגופנית מסייעת לשיפור תחושות אלו.

פעילות גופנית מאפשרת שימור הכושר, סיבולת לב ריאה, שיפור היציבה, שמירה על גמישות חוליות הגב והצלעות המאפשרת יותר נינוחות ופחות לחץ על הקיבה. אם עסקת קודם להריון בפעילות גופנית, אז נכון שלא תמשיכי לרוץ או לקרוע את עצמך במכון כושר ולהרים משקולות כמו קודם, אך ניתן להוריד עומס ועצימות וישנם תרגילים ופעילויות המותאמים למצב ההריוני החדש שהגוף מסתגל אליו.

פעילות גופנית מכינה את הגוף ללידה, מקנה שליטה טובה יותר על הנשימה וההרפיה ומאפשרת חזרה מהירה יותר של הגוף לפעילות רגילה לאחר הלידה.

נשים שעוסקות בפעילות גופנית במהלך ההריון סובלות פחות מכאבי גב, מעצירות ובעיות עיכול ומשינויים במצב הרוח. פעילות גופנית מסייעת בנשיאת העומס ובהתמודדות עם המאמץ הכרוך בהריון.

פעילות גופנית מסייעת באיזון רמות הסוכר בדם, היא חשובה בעיקר לנשים סוכרתיות.

פעילות בקבוצה היא בעלת ערך מוסף: מפגש עם נשים נוספות בהריון שאיתן תוכלי לחלוק חוויות,לקבל תמיכה ולהעלות שאלות.

פעילות גופנית מונעת לידה מוקדמת.

אצל נשים שעסקו בפעילות גופנית בזמן ההריון היתה הפחתה של 25% בצורך בניתוחים קיסריים, העובר היה עירני ופעיל יותר, הצורך באפידורל ירד ב-35% ונרשמו 15% פחות מצוקה עוברית.

כללי

ההמלצה לפעילות גופנית בהריון, מיועדת אך ורק כאשר מדובר בהריון תקין ובאישור הרופא המטפל.

רוב ההפלות מתרחשות בטרימסטר הראשון, ולכן מומלץ להפחית את העומס באופן משמעותי. הזמן הטוב והנוח ביותר לעסוק בפעילות הוא הטרימסטר השני.

הפעילות בזמן ההריון חייבת להיות מותאמת באופן אישי לכל אישה. ההמלצות החמות ביותר הן הליכה ושחייה או כל פעילות אחרת במים, מאחר ומשקל ההריון פחות מורגש בתוך המים.

אם בחרת בשחייה, הימנעי משחיית חזה המגדילה את העומס על השקע בגב התחתון והעדיפי סגנונות שחייה אחרים.

כיום יש מודעות גוברת לנושא הפעילות בזמן ההריון, לכן לא תתקשי למצוא פעילויות מגוונות כגון יוגה לנשים בהריון, עיצוב וחיטוב ועוד.

ריצה וקפיצות עלולות להחליש את רצפת האגן ולסכן את ההריון ואותך, לכן אירובי אינטנסיבי, ריצה עצימה, רכיבה על אופניים בחוץ ומשחקי כדור אינם מומלצים.

נשים שהיו פעילות גופנית לפני ההריון ואינן סובלות מסיבוכים רפואיים, ממשיכות באותה פעילות אפילו עד חודשים מתקדמים, עם פחות קפיצות והורדת עומס. אם נהגת לרוץ לפני ההריון תוכלי להמשיך לרוץ לפי המצב האישי תוך הורדת העוצמה. באימוני כוח ומשקולות ההמלצה היא להוריד עומס לחצי מהיכולת המרבית, בגלל הפרשה של הורמון ה- Relaxin המרכך ומסייע להגמשת רקמות החיבור והרצועות בגוף.

דברים חשובים שצריך לזכור ולדעת

שכיבה על הגב – החל מחודש חמישי קיימת המלצה לא לשכב על הגב בזמן אימון ורצוי גם לא בשינה. קיים חשש שהרחם ילחץ על הוריד הנבוב התחתון (הוריד הראשי מחלק הגוף התחתון ללב) וכלי הדם שמזינים את הרחם ואת הגפיים התחתונות ויפגע באספקת הדם לאזור.

אין באמת סיבה למנוע מאישה לשכב על הגב אם כך נוח לה. אם תהיה בעיה, תיווצר אי נוחות ויהיה צורך בשינוי תנוחה בכל מקרה. באופן כללי, מומלץ לשכב על צד שמאל וכך לא מפריעים לזרימת הדם.

עודף חום - טמפרטורת גוף העובר גבוהה במעלה מהאם. אם לאם עולה חום הגוף ל- 38 מעלות, אצל העובר החום יהיה 39 וישנה סכנה שמערכת העצבים שלו תיפגע. בפעילות גופנית עצימה עולה חום הגוף, אשר יורד ומווסת באופן טבעי על ידי הזעה. לעובר אין יכולת וויסות כזו ולכן הוא תלוי באם. חשוב להוריד את העומס בפעילות הגופנית ולשים לב לטמפרטורת הגוף באימון, לדאוג לנוח, לשתות הרבה מים ולהתאמן בסביבה מאווררת ו/או ממוזגת.

קצב לב - קצב לב העובר מושפע ישירות מקצב ליבה של האם. אישה המגיעה לקצב לב גבוה בפעילות גופנית מסכנת את העובר. יש להוריד עומס ואינטנסיביות. מבחן שאני מכירה מתקופת הצבא היה דיבור ב
 
הדפסת מאמר הדפסת מאמר
עוד בערוץמחלות זיהומיות בהריון העלולות לפגוע בעובררפואה סינית בהריון
  אודות מפת האתר אתרים ברשת PPV קישורים שימושיים קישורים מומלצים
  מי אנחנו דף הבית יוגב - ברכות לכל אירוע הריון   רדיו candy crush saga
פרסם אצלנו מאמרים רדיו איקס - רדיו באינטרנט ברכות   דולה שירות מחשבים
  כתבו אלינו אינדקס בעלי מקצוע travelx - נופש ותיירות שירותי מחשוב   פורטל נשים ברכות ליום הולדת
לאתר החברה מחשבון הריון foodix - חיפוש מתכונים כרטיסי ברכה   שנה טובה חלונות כהים לרכב
    קופונים gapo - דף בית שימושי ראש השנה   מחשבון משכנתא
  רישום לאתר ppage - דף בית אישי    
    על האתר best100 - מאה האתרים הטובים        
           
לאתר של חברת פי.פי.וי. בילינג ישראל כל הזכויות שמורות פי.פי.וי. בילינג ישראל בע"מ 2009 © לאתר הברכות לאתר רדיו איקס לדף הבית השימושי gapo