babygo
  מחשבון הריון
 
  דף הבית  
 
  מאמרים  
 
  בייביגו TV  
 
  אינדקס  
 
  אודות  
 
  צרו קשר  
 
  רדיו בייבי-גו  
 
  מחשבון הריון  
 
קטגוריות מאמרים
הומואופטיה
הורות וחינוך
הלידה
הנקה
הריון בריא
כללי
לאחר הלידה
לקראת הלידה
פוריות
צילום הריון
רשלנות רפואית
תופעות שונות בהריון
תזונה
 
כאבי גב בהריון
איה הוד
פורסם : 17/03/2011
אין זה דבר חדש שנשים רבות סובלות מכאבי גב בתקופת ההריון, הסטטיסטיקות מדברות על 50% מהנשים. הרחם גדלה ומוסיפה משקל לקדמת הגוף, הגוף מנסה לאזן מחדש את מרכז הכובד כדי לשמור על יציבות ולכן הוא נוטה לאחור וכך נוצר כיפוף מוגזם (הקשתה) בחוליות הגב התחתון. בנוסף, מתרחשת מטבע הדברים, ירידה בטונוס של שרירי הבטן המשמשים כמייצבים לעמוד השדרה, השדיים נעשות כבדות יותר וכל זה עלול להוביל ללחץ וכאבים בגב התחתון, כאבים ברצועת הכתפיים, הצוואר, השכמות והגב העליון. אם קיימת בעיית גב קודם להריון, מצב זה יהיה שכיח יותר.


הכאבים מופיעים בדרך כלל בטרימסטר השני ופוגעים מאוד באיכות החיים, אך ישנן נשים המדווחות על כאבים כבר בטרימסטר הראשון.



מה מגביר כאבי גב בהריון?

עמידה, ישיבה ו/או הליכה ממושכות, בייחוד אם משתמשים בנעליים לא נוחות או נעלי עקב.

לחץ העובר על העצבים או על כלי הדם וכמו כן, עייפות ומתחים.



מה ניתן לעשות כדי להקל או למנוע?

ראשית, גשי לכירופרקט לבדוק את עמוד השדרה והאגן לצורך אבחון ולטיפול מונע בבעיות גב.

הכנה לפני ההריון כוללת סדרת תרגילים המיועדים לחזק את השרירים המייצבים. חיזוק שרירי הבטן והגב קריטית ביותר למניעת הכאבים בהריון.


כמה טיפים:

נעלי נעליים נוחות.

הימנעי מלשמוט הכתפיים לפנים, גם בישיבה, גם בהליכה ועמידה הקפידי על גב זקוף והתמקדי בשיווי המשקל. בהתחלה זה יעשה באופן כפוי ומודע ולאחר מכן יהפוך להרגל.

השתמשי בחזייה טובה ותומכת, ודעי שאינה לוחצת מידי על אזור הסרעפת.

כאשר את מתכופפת להרים חפצים כופפי את ברכייך ולא את הגב. עשי זאת תמיד בגב זקוף.

הימנעי ממזרן רך ששוקעים בו.

השתדלי שהאזור יהיה תמיד מחומם ולא חשוף לרוח וקור.

הימנעי מלחץ מתמשך ומעייפות, בייחוד אם את ממשיכה לעבוד.

מסאג' יומי עדין באזור הכואב הוא תמיד דבר טוב לשחרר שרירים תפוסים ולהביא להרפיה.

עשי פעילות גופנית. פעמיים-שלוש בשבוע ולפי מצבך הגופני. בעבר המליצו על חגורות גב ותמיכה חיצונית לאגן והגב, אך מסתבר שאין כמו התמיכה העוצמתית שיש לשרירי בטן וישבן חזקים. תמיכה חיצונית גורמת לשרירים להיות עצלנים.

מצאי תנוחת שינה נוחה, העדיפות היא על הצד עם כרית ליד הרגל התחתונה, כשהרגל העליונה מונחת על הכרית.

אם הכאב חזק מאוד ומקרין לרגליים, לא מניח לרגע, אם קיים נימול או עקצוץ ברגליים או בגב או אם מופיעה חולשת שרירים גשי מיד לרופא לשלילת בעיות כגון פריצת דיסק.

תרגילים:

בצעי סיבובי כתפיים וסיבובי ידיים.

מתיחות לצוואר לצדדים בעדינות

תרגילי כיווץ לבטן בעמידה
בשכיבה על הגב, ידיים מונחות לצדדים, ברכיים כפופות לכיוון הבטן, להניע את הברכיים מצד לצד ולאחר מכן לכווץ את הבטן התחתונה תוך הצמדת הגב התחתון לרצפה.
בעמידת על הברכיים וכפות ידיים נוגעות בקרקע, לקמר את הגב ולהחזיק 30 שניות.

ניתן להיעזר בכירופרקטיקה, אוסטיאופתיה,שיאצו, הומוטוקסיקולוגיה (הומיאופתיה מודרנית) ויוגה.

לטיפול נטורופתי טבעי ובטוח במגוון בעיות בתקופת ההריון, הלידה וההנקה 03-5250023 איה.

איה הוד נטורופתית מוסמכת R

כותבת המאמר איה הוד נטורופתית מוסמכת Rcp, חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית, מרצה בנושאי הריפוי הטבעי, מיסדת ומנהלת את קהילת רפואה משלימה באתר דמרקר-קפה, מנהלת פורום 'תרופות סבתא' באתר MSN-BeOK, בעלת קליניקה פרטית המתמחה בתזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, רפואה פונקציונלית, אוליגותרפיה, הומוטוקסיקולוגיה, רפואת גוף-נפש, שיטת EFT ודמיון מודרך.

לאתר של איה הוד    לשלוח מייל לאיה



עוד בערוץהאם אכילת שוקולד עשויה למנוע רעלת הריון ?בחילות בהריון
  אודות מפת האתר אתרים ברשת PPV קישורים שימושיים קישורים מומלצים
  מי אנחנו דף הבית יוגב - ברכות לכל אירוע הריון   רדיו candy crush saga
פרסם אצלנו מאמרים רדיו איקס - רדיו באינטרנט ברכות   דולה שירות מחשבים
  כתבו אלינו אינדקס בעלי מקצוע travelx - נופש ותיירות שירותי מחשוב   פורטל נשים ברכות ליום הולדת
לאתר החברה מחשבון הריון foodix - חיפוש מתכונים כרטיסי ברכה   שנה טובה חלונות כהים לרכב
    קופונים gapo - דף בית שימושי ראש השנה   מחשבון משכנתא
  רישום לאתר ppage - דף בית אישי    
    על האתר best100 - מאה האתרים הטובים        
           
לאתר של חברת פי.פי.וי. בילינג ישראל כל הזכויות שמורות פי.פי.וי. בילינג ישראל בע"מ 2009 © לאתר הברכות לאתר רדיו איקס לדף הבית השימושי gapo