babygo
  מחשבון הריון
 
  דף הבית  
 
  מאמרים  
 
  בייביגו TV  
 
  אינדקס  
 
  אודות  
 
  צרו קשר  
 
  רדיו בייבי-גו  
 
  מחשבון הריון  
 
קטגוריות מאמרים
הומואופטיה
הורות וחינוך
הלידה
הנקה
הריון בריא
כללי
לאחר הלידה
לקראת הלידה
פוריות
צילום הריון
רשלנות רפואית
תופעות שונות בהריון
תזונה
 
חזרה לשגרה ולגזרה לאחר הלידה
אורי לאוגומר "כושר מאוזן"
פורסם : 16/03/2011
לא משנה אם זו לידה ראשונה או שלישית, תמיד כדאי לחזור לגזרה. אז איך לעשות זאת ועל מה כדאי להקפיד?

בתקופת ההיריון חלים שינויים הורמונאליים ופיזיולוגיים המלווים בעייפות,בחילות, הקאות ושינויים ביציבה. קצב הלב וכמות הדם המוזרמת על ידו עולים בהדרגה במשך הריון ב- 50%-30% מהרמה שלפני ההיריון.שינויים בפיגמנטציה של העור (צבע עור משתנה) באברים שונים.
לאחר ההיריון נעלמים שינויים אלו בהדרגה אך עדיין נותרו השפעות על גוף האם: רצועות פחות יציבות,הגב רגיש יותר,חזה גדוש ולעתים הרגשה של חולשה כללית, בנוסף הדרישות הפיזיות מהאם גוברות בגלל הצורך המידי לטפל בתינוק, הנקתו,האכלתו,הרמת התינוק, רחיצתו, ועוד מטלות רבות. ואנו הגברים עומדים נפעמים מול יכולות אלו!!! מי אמר "המין החלש?!
לא פלא שנשים רבות המתבוננות במראה שואלות: " מה עושים עכשיו? איך אני חוזרת לגזרה שלי כמה שיותר מהר ובמינימום השקעת זמן?"
פעילות גופנית לאחר לידה מומלצת וכדאית, פיזית ונפשית כאחד, למרות שמאמר זה אינו עוסק בהשפעתה של הפעילות הגופנית מההיבט המנטאלי/נפשי אין חילוקי דעות על השפעתה החיובית.
פעילות גופנית נכונה עשויה למנוע כאבים המאופיינים אצל נשים לאחר לידה באזור הגב התחתון והאגן, משפרת את מחזור הדם, משפרת יציבות מפרקים ומעלה את הדימוי העצמי של האישה.
חזרה לפעילות גופנית מלאה נעשית בד"כ כ-4-6 שבועות לאחר לידה רגילה וכשמונה שבועות לאחר ניתוח קיסרי ובכל מקרה באישור הרופא המטפל.
במאמר נתייחס לשני היבטים בפעילותה הגופנית של האם:
1.התייחסות לפונקציונאליות של מטלות האם בחיי היום יום שלאחר הלידה.
2.המלצות לפעילות גופנית ושיפור הכושר הגופני לאחר הלידה.


1.התייחסות לתפקוד האם בחיי היום יום שלאחר הלידה.

הנקה- האם מניקה את תינוקה בחודש הראשון בתדירות של בין שעה ל3 שעות. חוסר מודעות ליציבה נכונה בזמן ההנקה עלול ליצור עומסים גבוהים על הגב, שכמות וצוואר. לכן יש חשיבות רבה להניק על כסא עם תמיכת גב טובה, להוסיף הדום לרגליים, כרית הנקה המקרבת את התינוק לשד עשויה להפחית עומסים אלו, לעתים מומלץ להשתמש ב 2 כריות תלוי בגובה האם.חשוב לשמור את הגב במנח ניטרלי ככל האפשר. עקרונות אלו נכונים גם לאם המניקה וגם לאם המאכילה באמצעות בקבוק.


אחיזת התינוק- האם מרימה את תינוקה פעמים רבות במשך היום,לעתים לזמן ממושך.מרבית האמהות אוחזות את התינוק (באופן טבעי) בצד אחד של הגוף דבר זה יוצר חוסר איזון בין קבוצות השרירים. בנוסף נוצרים עומסים על: חוליות הגב,הדיסקים,מפרק הירך ורצועות תופעות העלולות ליצור יציבה לקויה. לכן חשיבות רבה לאזן את האחיזה בין הצדדים, בתחילה ההרגשה תהיה מוזרה אך בסופו של דבר הגוף יסתגל לכך והערך המוסף הוא רב. במידת האפשר מומלץ לאחוז את התינוק במרכז וקרוב לגוף .
במקרים רבים האם כופפת את כף היד בכדי ליצור בסיס טוב יותר לאחיזת התינוק, תנועה זו עלולה ליצור עומסים ודלקות על שורש כף היד ועל המרפק, ניתן למנוע זאת בהקפדה על שמירת מנח כף יד נטרלי, כהמשך לאמה.

מנשאים- מנשאי תינוקות קיימים כבר אלפי שנים.כיום ניתן למצוא אין ספור סוגים של מנשאים.
מרבית המנשאים באמת מאפשרים נוחות בפעילות האם ואולם נשיאה ממושכת שלהם עלולה ליצור עומסים על הגב,על האם להיות מודעת מתי מתחילה עייפות בגב ולמצוא חלופה לנשיאת התינוק (הנחתו בעריסה או בעגלה). אפשרות נוספת היא להשתמש בסוג מנשא אחר ולהחליף ביניהם,לדוגמא: החלפת מנשא אחורי במנשא קדמי.

דחיפת עגלה- עגלות הן כלי מצוין לנשיאת התינוק ואולם יש להקפיד על יציבה נכונה בזמן דחיפת העגלה. לא כל העגלות מתאימות לגובה האם ומומלץ לרכוש עגלה אשר הידיות מותאמות לגובה האם כך שלא יהיה צורך לרכון קדימה.כמו כן חשוב להקפיד,כי בזמן ההליכה העגלה תאפשר את הבאת הרגל קדימה מבלי להיתקל בעגלה, במיוחד בעגלות המיועדות לריצה. אמהות ההולכות עם עגלה כפולה חשוב כי יחליפו לסירוגין את התינוקות בין מושבי העגלה, הסיבה לכך היא כי משקל התינוקות אינו זהה דבר העלול ליצור חוסר איזון בדחיפה וכתוצאה מכך בין קבוצות השרירים וליציבה אסימטרית.

מושב תינוק למכונית- המצאה נהדרת, עד אשר צריכה האם להוציא את הכסא מן המכונית ולסחוב את הכסא, אם יש צורך לעשות זאת הדרך הטובה ביותר היא להחזיק את כסא המכונית מלפנים וקרוב לגוף בשתי ידיים ולא להחזיק בידית, מרבית האמהות לא יאהבו עצה זו מהסיבה הפשוטה שזה יגביל אותן מלסחוב עוד דברים בו זמנית ולכן יהיה צורך לחזור למכונית פעם נוספת, אך יש להבין כי דרך זו שומרת על גב האם.
במידה ויש צורך להחזיק המושב ביד אחת (דבר היוצר חוסר איזון) מומלץ להחליף לסירוגין בין הזרועות.
חשיבות רבה להרמה נכונה של המושב או של התינוק: יש להתמקם מול מרכז המושב לכפוף ברכיים ולהרים את
 
הדפסת מאמר הדפסת מאמר
עוד בערוץדיכאון לאחר לידהדיכאון לאחר לידה
  אודות מפת האתר אתרים ברשת PPV קישורים שימושיים קישורים מומלצים
  מי אנחנו דף הבית יוגב - ברכות לכל אירוע הריון   רדיו candy crush saga
פרסם אצלנו מאמרים רדיו איקס - רדיו באינטרנט ברכות   דולה שירות מחשבים
  כתבו אלינו אינדקס בעלי מקצוע travelx - נופש ותיירות שירותי מחשוב   פורטל נשים ברכות ליום הולדת
לאתר החברה מחשבון הריון foodix - חיפוש מתכונים כרטיסי ברכה   שנה טובה חלונות כהים לרכב
    קופונים gapo - דף בית שימושי ראש השנה   מחשבון משכנתא
  רישום לאתר ppage - דף בית אישי    
    על האתר best100 - מאה האתרים הטובים        
           
לאתר של חברת פי.פי.וי. בילינג ישראל כל הזכויות שמורות פי.פי.וי. בילינג ישראל בע"מ 2009 © לאתר הברכות לאתר רדיו איקס לדף הבית השימושי gapo