babygo
  מחשבון הריון
 
  דף הבית  
 
  מאמרים  
 
  בייביגו TV  
 
  אינדקס  
 
  אודות  
 
  צרו קשר  
 
  רדיו בייבי-גו  
 
  מחשבון הריון  
 
קטגוריות מאמרים
הומואופטיה
הורות וחינוך
הלידה
הנקה
הריון בריא
כללי
לאחר הלידה
לקראת הלידה
פוריות
צילום הריון
רשלנות רפואית
תופעות שונות בהריון
תזונה
 
איך תגיעי מוכנה ללידה שלך ?
רחל שפיץ
פורסם : 16/01/2011
הלידה- חוויה עוצמתית ומדהימה, המקום בו מתבטאים מירב הכוחות הנשים והאימהיים שבנו. איך היית רוצה להגיע אליה? בתחושה של מוכנות נפשית ופיזית שתאפשר לך להיות שם ולחוות את הלידה בתור משהו שלך או בתחושה של תעשו בי מה שאתם רוצים העיקר שזה יגמר?

כשאני מסתכלת על כל התהליך של הריון ולידה והאמהות שבאה בעקבותיה ברור לי שלא לחינם יש תשעה חודשים בין ההתעברות ללידה, זהו זמן לעכל את הענין, להפנים את העובדה שאני הולכת להיות אמא, והכי חשוב להתכונן לקראת האירוע המשמעותי הזה ולהגיע אליו הכי מוכנה שאפשר.
וכמו בכל תחום בחיים,מוכנות תוביל להצלחה, להרגשת שותפות ולתחושת שייכות מעצם הלידה.

מוכנות ללידה מורכבת ממספר גורמים.
1.מצב בריאותי תקין לפני הכניסה להריון- על כך בהרחבה במאמר הכנת הגוף להריון. בקישור הבא: http://www.naturemed.co.il/hc2/preg.html
2. מצב בריאותי תקין במהלך ההיריון.
3. שמירה על כושר גופני במהלך ההיריון.
4. הכנה נפשית ללידה.
5. הבנת תהליך הלידה ורצון להיות שותפה בו.

ארחיב על כל גורם:
1. מצב בריאותי תקין במהלך ההריון:
אשה בהריון יכולה להרגיש בבריאות מיטבית בזמן זה, ואין זה הכרח להרגיש כמו בשפעת ארוכה במהלך כל ההריון ולהיראות בהתאם. אם אשה לא מרגישה במיטבה בזמן ההריון מומלץ שתפנה לטיפול אישי שיאפשר לה להגיע למקום הזה.
כדי להגיע לבריאות תקינה יש להקפיד על תזונה נכונה ונבונה, באותה מידה שלא נמלא את האוטו שלנו בשמן מלוכלך במקום בדלק שמתאים לו, כך גם חשוב לאכול אוכל שיתן לגוף שלנו את מה שהוא זקוק לו. כמו שהזכרתי במאמר בנושא הצרכים התזונתיים בזמן ההריון, חשוב לאכול אוכל מזין שיכיל את כל אבות המזון ונקי מרעלים כדי לאכול בשביל שניים מבחינה איכותית ולא כמותית.
בגוף רווי מרעלים שבאים מאוכל לא טוב ומכמויות מוגזמות של סוכרים, יהיה צורך לפני הכל לנקות ולסנן את הרעלים החוצה, דבר שידרוש את כל המאמצים לכיוון הזה ולא יאפשר להתרכז בשאר הדברים.
ולמעשה אשה המגיעה ללידה כשגופה נקי מרעלים עקב התזונה הנקיה שהיא אוכלת, תאפשר לגוף שלה להתפנות מהצורך התמידי בניקוי הגוף והדם ולהתרכז בלידה והתאוששות ממנה.

גורם משמעותי נוסף המשפיע על הבריאות הוא המודעות להרגשה, וההבנה שצריך לשים את עצמך במרכז ולהשקיע בבריאות שלך. חשוב להיות בהקשבה עצמית, ובמודעות לכך שההיריון דורש כוחות ולהתאים את קצב החיים למציאות השונה שבה את נתונה.
מומלץ לנוח יותר, לעבוד פחות ולהשלים עם העובדה שהדגש כעת מושם על הדברים החשובים באמת שהם, הבריאות שלך ושל התינוק שלך. לפעמים זה אומר לוותר לעצמך קצת ושהבית יהיה פחות מתוקתק ומסודר, ולפעמים זה אומר פשוט להפסיק את הכל ולנוח באמצע היום .
אם תהיי מודעת לעצמך ולמצב הגופני שלך, תטפלי בבעיות עוד כשהן מתחילות ולא תזניחי את הטיפול בעצמך, תרגישי בריאה יותר במהלך ההריון ותגיעי ללידה בצורה טובה ונכונה יותר.

2.שמירה על כושר גופני במהלך ההריון.
היום רווחת הטענה שלידה פעילה ומלאה בתנועה קלה יותר ואורכת פחות זמן. וכדי להגיע ליכולת לנוע בזמן הצירים ולהיות אקטיבית בזמן הלידה חשוב להכין את הגוף לכך. שמירה על כושר גופני במהלך כל ההריון תעזור לאשה ההרה להרגיש יותר טוב עם עצמה, פחות בדכאון ובמצבי רוח משתנים ולהכין את הגוף שלה למה שהלידה דורשת ממנו. כמובן שחשוב לעשות את הפעילות הגופנית באופן הדרגתי שלא יפגע בעובר ובהכוונה של איש מקצוע המבין בתחום של תנועה בזמן ההריון.
תחומי פעילות גופנית מומלצים: יוגה, פלדנקרייז, פאולה, עמידת כריעה, נענועי אגן, הרפית שרירים, תרגילים המפעילים את שרירי הבטן אך לא מעמיסים עליהם כובד, הליכות ושחיה, תרגילי נשימות,

מס' תרגילים לדוגמא:
א. ישיבת כריעה- קחי שרפרף והצמידי אותו לקיר, שבי עליו בפיסוק רגלים, כשכף הרגל נוגעת באופן מלא ברצפה,והפנים שלך מופנות לקיר, וכעת עברי לעמידה זקופה תוך הישענות על הקיר. עשי את התרגיל מס' פעמים עד שתרגישי שאת מצליחה להיעמד מבלי להישען על הקיר.
ב. סיבובים על כדור לידה- שבי על כדור לידה ועשי עם האגן סיבובים מימין לשמאל ומשאל לימין, וקדימה ואחורה.
ג. פתיחת עצמות האגן- שכבי על הגב באופן הבא: הישבן צמוד לקיר והרגלים מורמות למעלה בזוית ישרה וצמודות אף הם לקיר.עברי כעת בין המצבים הבאים מבלי לזוז מהקיר: הרגלים בפיסוק, הרגלים צמודות אחת לשניה באופן שכף רגל אחת נוגעת בשניה (מעין מחיאת כפים עם הרגלים), הרגלים מונחות בזוית ישרה וצמודות זו לזו. בצעי תרגיל זה לפני השינה מס' פעמים. אם הגב כואב מומלץ להכניס שמיכה מקופלת בקשתית- החלק הקעור שבגב התחתון.
ד. עמידת שש- תרגיל מעולה לזמן הצירים- עמדי בעמידת שש ידיים קדימה והישענות על כל הירכיים -החלק שמתחת לברך. כעת השעני את כל הכובד שלך כלפי אחורה, היש
 
הדפסת מאמר הדפסת מאמר
עוד בערוץלמה צריך הכנה ללידה ?היפוך עובר - רפואה סינית
  אודות מפת האתר אתרים ברשת PPV קישורים שימושיים קישורים מומלצים
  מי אנחנו דף הבית יוגב - ברכות לכל אירוע הריון   רדיו candy crush saga
פרסם אצלנו מאמרים רדיו איקס - רדיו באינטרנט ברכות   דולה שירות מחשבים
  כתבו אלינו אינדקס בעלי מקצוע travelx - נופש ותיירות שירותי מחשוב   פורטל נשים ברכות ליום הולדת
לאתר החברה מחשבון הריון foodix - חיפוש מתכונים כרטיסי ברכה   שנה טובה חלונות כהים לרכב
    קופונים gapo - דף בית שימושי ראש השנה   מחשבון משכנתא
  רישום לאתר ppage - דף בית אישי    
    על האתר best100 - מאה האתרים הטובים        
           
לאתר של חברת פי.פי.וי. בילינג ישראל כל הזכויות שמורות פי.פי.וי. בילינג ישראל בע"מ 2009 © לאתר הברכות לאתר רדיו איקס לדף הבית השימושי gapo