babygo
  מחשבון הריון
 
  דף הבית  
 
  מאמרים  
 
  בייביגו TV  
 
  אינדקס  
 
  אודות  
 
  צרו קשר  
 
  רדיו בייבי-גו  
 
  מחשבון הריון  
 
קטגוריות מאמרים
הומואופטיה
הורות וחינוך
הלידה
הנקה
הריון בריא
כללי
לאחר הלידה
לקראת הלידה
פוריות
צילום הריון
רשלנות רפואית
תופעות שונות בהריון
תזונה
 
תזונה נכונה בהריון
ורד לב
פורסם : 26/03/2011
ההריון היא מתנתו של הטבע לאדם. זהו תהליך המאפשר את ההמשכיות שלנו בעולם ולכן תהליך מבורך וקסום.

במשך כל הזמן הזה ניזון העובר המתפתח מדמה של אמו המעשיר אותו, דרך השילייה, בחומרי בניין חיוניים, כמו חלבונים, שומנים, פחמימות ומינרלים וכן מעניק לו את הויטמינים והאנזימים הדרושים לו לתהליך גדילתו.
בהסתכלות הזו קל מאד להבין מדוע חיוני כ"כ שתזונת האם תהיה איכותית ותוכל לספק לעובר המתפתח את כל אותם החומרים להם הוא זקוק, מבלי ליצור מצב של התדלדלות אותם החומרים בגופה שלה, מה שעלול לפגוע גם בעובר.
ישנם מיתוסים רבים בנוגע למה צריכה לאכול אישה בהריון ומה היא אינה צריכה.
ישנן הרבה נשים שחשות דחפים לאכול מזונות מסוימים ומאידך רתיעה ממזונות אחרים. ישנן גם הרבה נשים החוששות מפני עלייה רבה מדיי במשקל ולכן מפחדות לאכול, או לחלופין אוכלות יותר מכפי צורכן. עודף משקל ואכילת יתר מכבידים על האישה ועל העובר המתפתח ואילו אי אכילה אינה מספקת לעובר את חומרי הבניין להם הוא זקוק, מה שעלול ליצור מצב בו הוא "ישדוד" אותם מאמו- מהשלד, הרקמות והאיברים החיוניים, וישאיר אותה בחוסרים ועם בעיות. מצב זה דיי נפוץ בקרב נשים שאינן מקפידות על תזונה בריאה ונכונה ומוצאות עצמן חלשות מאד לאחר הלידה ולוקח להן זמן רב לחזור לעצמן מכל הבחינות (גופנית, רגשית, מנטלית ורוחנית).
הריון שאינו מאוזן מבחינה תזונתית, רגשית, מבחינת פעילות גופנית ועוד עלול לתרום להתפתחות בעיות הקשורות בהריון כמו בחילות והקאות, סוכרת הריונית, בצקות ודליות, רעלת הריון, אנמיה מחוסר ברזל / חומצה פולית / 12B, חוסרי מינרלים כמו סידן ואבץ, חוסר איזון של בלוטת התריס, בעיות עיכול ומעיים (עצירויות, קוליטיס, שלשולים ועוד), דלקות בדרכי השתן, טחורים והמצב יכול להגיע עד להפלות או אי התפתחות של העובר.

לאישה בהריון כדאי להקפיד על תזונה מאוזנת ומזינה, אם אפשר ממקור אורגני עם כמה שפחות חומרים כימיים ומזונות מעובדים.
היא צריכה להרבות בירקות, בעיקר ירקות כתומים וצהובים וירקות עלים ירוקים. אלו מכילים הרבה בטא- קרוטן, ויטמין ההופך בגופנו לויטמין A ומעבר לכך יש לו פעילויות רבות משל עצמו, כנוגד חימצון רב עוצמה. ויטמין A יש להגביל בהריון, כי הוא יכול ליצור מומים ובעיות, ע"כ כדאי להשתמש באלטרנטיבה הבריאה יותר שלו בצורת בטא קרוטן.
כדאי להוסיף שפע נבטים לתזונה, מאחר ואלו מכילים חלבונים איכותיים קלים מאד לעיכול, מינרלים בצורה זמינה ביותר, שפע ויטמינים ואנזימים שהזרע מייצר כחלק מתהליך הגדילה שלו ושלא היו מצויים בו קודם. תהליך ההנבטה גם מקל על ספיגת הפחמימות וחומצות השומן שבזרע. הנבטים מכילים גם כלורופיל שהוא בעל סגולות מרפא רבות וחלבון איכותי במיוחד לבניית הדם, הרקמות והתאים.
רצוי להרבות במזונות המכילים ברזל. זהו מינרל מהחשובים בגוף ובזכותו מצליח החמצן להגיע למקומות שונים בגוף. במהלך ההריון, באופן טבעי, אמורה לרדת רמת הברזל וההמוגלובין, כי העובר דורש חומרים להתפתחותו. יש לשים לב לרמות ההמוגלובין ולבדוק שלא ירד יותר מדיי. רופאים ומטפלים רבים ממליצים על נטילת תוספות ברזל עם תחילת ההריון, אך ייתכן ואפשר להמתין ולראות איך הגוף מתנהג והאם הוא בכלל זקוק לתוספות אלו.
מזונות מכילי ברזל הם: קטניות, אגוזים, זרעים, טחינה, ירקות עלים ירוקים, איברים פנימיים, רימונים, סברס, תאנים, ענבים, פירות יבשים ומזונות שהועשרו בברזל (כמו דגני בוקר, וכו'- אלו פחות מומלצים, כי אינם באים בצורתם הטבעית).
ברזל ממקורות צמחיים נספג פחות טוב, אמנם, אך בשילוב עם ויטמין C תשתפר ספיגתו פלאים.
חוסר בברזל עלול לגרום לאנמיה, מה שעלול לפגוע בעובר וליצור אצלו חוסרים וחוסר התפתחות.
אנמיה יכולה להיווצר גם מחוסרים של חומצה פולית / 12B ואלו עלולים למסך האחד את השני, ע"כ כדאי להקפיד על צריכה נאותה של 12B המצוי במזונות מהחי ובעיקר באיברים פנימיים. לצמחונים כדאי יהיה ליטול תוספת מזון. יש להקפיד על בדיקות ומעקב אחרי דפוסי התנהגות הגוף.
החומצה הפולית חשובה ביותר בעיקר בשלב תכנון ההריון וממש בתחילתו. ביכולתה לעזור במניעת מומים בעובר כמו שפה / חך שסועים, בעיות במערכת העצבים ועוד. יש להקפיד לצרוך מזונות המכילים חומצה פולית, כמו עלים ירוקים, אגוזים וזרעים, נבטים, קטניות, שמרים, איברים פנימיים.
הסידן גם הוא חשוב להתפתחות המוח ומערכת השלד. הוא גם עוזר למנוע רעלת הריון. נכון שתמיד ממליצים על מזונות מהחי כמו מוצרי חלב וביצים לאספקת הסידן, אך לאלו יש מאזן סידן- זרחן בעייתי. יש בהם יותר מדיי זרחן, מה שמפריע לקליטת הסידן מהם ומוציא אותו מהגוף. כדאי לנסות ולקבל סידן ממקורות צמחיים, כמו שומשום מלא- לשיפור הספיגה ממנו יש להנביטו, או לאכול טחינה משומשום מלא ונבוט. מזונות מכילי סידן אח
 
הדפסת מאמר הדפסת מאמר
עוד בערוץברזל לתינוקותתזונה נבונה בגן הילדים
  אודות מפת האתר אתרים ברשת PPV קישורים שימושיים קישורים מומלצים
  מי אנחנו דף הבית יוגב - ברכות לכל אירוע הריון   רדיו candy crush saga
פרסם אצלנו מאמרים רדיו איקס - רדיו באינטרנט ברכות   דולה שירות מחשבים
  כתבו אלינו אינדקס בעלי מקצוע travelx - נופש ותיירות שירותי מחשוב   פורטל נשים ברכות ליום הולדת
לאתר החברה מחשבון הריון foodix - חיפוש מתכונים כרטיסי ברכה   שנה טובה חלונות כהים לרכב
    קופונים gapo - דף בית שימושי ראש השנה   מחשבון משכנתא
  רישום לאתר ppage - דף בית אישי    
    על האתר best100 - מאה האתרים הטובים        
           
לאתר של חברת פי.פי.וי. בילינג ישראל כל הזכויות שמורות פי.פי.וי. בילינג ישראל בע"מ 2009 © לאתר הברכות לאתר רדיו איקס לדף הבית השימושי gapo